• تلفن021-61106234
  • ایمیلtmaseman.ir@gmail.com
  • آدرسجاده مخصوص،روبروی شهرک اکباتان، هواپیمایی آسمان
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 16 عصر
تعاونی مسکن آسمان

پای سازمان در تحقق اهدافش لنگ زد/ مسکن ها علاج واقعی درد نشد

به گزارش تعاونی مسکن آسمان به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به صحبت‌های مسئولین سازمان راهداری پیش از آغاز سال جدید این انتظار می‌رفت که عملکرد مطلوب‌تری را نسبت به آن شاهد باشیم اما پس از گذشت مدتی از آغاز طرح نوروزی به بیان شاهدان عینی واقعیت چیز دیگری بود و نشان از لنگ زدن پای در برخی از محور و مسیرهای مواصلاتی دارد.
بر اساس این گزارش علی‌اکبر عاشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور به حضور گروه‌های راهداری مستقر در جاده‌ها و سایر اقدامات جهت افزایش ایمنی اشاره کرد تا خدمات رسانی مطلوب‌تری صورت بگیرد اما گویا برخی از آنها رنگ اجرا به خود نگرفت چرا که مشکلات جاده چالوس و جاده هراز نمونه بارز این کم‌کاری‌ها و بی‌تدبیری‌ها است و پرده از شعارهای این سازمان برمی‌دارد.
گفتنی است در شرایطی که باران‌های چند روز گذشته موجب ایجاد سیل و آبگرفتگی و نیز ریزش کوه در برخی از محور در برخی معابر و جاده‌های کشور شده و مشکلات را برای مسافران نوروزی دو چندان کرده به طوری که در این بین اوضاع برخی جاده‌ها همچون جاده چالوس و هراز وخیم‌تر از سایر محورهاست و در این ایام روند امدادرسانی نسبت به سالهای گذشته به کندی صورت می گیرد.
بر این اساس با افزایش حجم سفرهای نوروزی بار ترافیکی برخی جاده‌ها به شدت افزایش یافت بارش باران و برف به شدت بر مشکلات تردد جاده‌ای افزود اما تنها از مسکن‌های موقتی استفاده شد که راهکار واقعی علاج درد نبودند بلکه پیگیری عملیات ترمیم بازسازی آن هم بسیار کشدار شد.
زکریا صفرزاده مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هزار راهدار مجهز به ۳۰۰ دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری از جاده‌های استان تهران مراقبت می‌کنند تا تردد ایمن خودروی در جاده‌ها را فراهم کنند.
وی افزود: تاکنون ۳۰۰ دستگاه همچنان در جاده‌ها مستقر هستند و حدود ۷۰۰ راهدار نیز حضور دارند.
صفرزاده اظهار داشت: از ۲۵ اسفندماه با شروع مسافرت‌های نوروزی عملیات راهداری متوقف شد و همکاران ما در مکان‌هایی که از قبل پیش بینی شده بودند همچون راهدارخانه‌ها و گردنه‌های صعب‌العبور مستقر شدند.
**انسدادهای مقطعی محور هراز مربوط به استان تهران نیست
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه تأکید کرد: طی روزهای گذشته به علت بارش در محور فیروزکوه، هراز و راه‌های حوزه شمیرانات عملیات برف روبی و نمک پاشی صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه انسداد مسیر در محور هراز حتی یک بار هم در حوزه استان تهران انجام نشده است گفت: انسدادهای مقطعی صورت گرفته به طور کامل مربوط به استان مازندران بود که به دلیل ریزش سنگ، بارش سنگین برف و یا سیلابی شدن محور هراز صورت گرفت و چند مرتبه هم به دلیل تخلیه بار ترافیکی در محور هراز شاهد مسدود شدن این محور بودیم.
**تکذیب عملکرد نامطلوب راهداری نسبت به سال گذشته
صفرزاده در پاسخ به این سوال که با توجه به گزارش تعاونی مسکن آسمان به نقل از ‌های میدانی عملکرد راهداری نسبت به سال گذشته نامطلوب توصیف شده است عنوان کرد: به طور کامل این موضوع را رد می‌کنم و حضور بیش از ۱۰۰۰ راهدار و اقدامات انجام شده از جمله نصب تابلوهای جدید، تعمیق و مرمت باردریل و نصب نیوجرسیل در ده کیلومتر اتوبان قم در حد فاصل عوارضی تا نزدیک خروجی فرودگاه، روکشی، خط کشی و … دلیلی بر این ادعاست.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یادآورشد: البته این اقدامات علیرغم محدودیت‌های اعتباری مطلوب نسبت به سالهای گذشته صورت گرفته است.
**آمار تلفات تهران به سه کشته رسید
صفرزاده در ادامه بیان کرد: از ۲۵ اسفندماه که همزمان با آغاز مسافرت‌های نوروزی بوده است تاکنون آمار کشته‌ها در استان تهران ۳ نفر اعلام شده است.
وی تصریح کرد: این آمار نسبت به سالهای گذشته بسیار پایین بوده و امیدوارم طی چند روز آینده هم به همین منوال پیش برود و جزو استان‌هایی باشیم که کمترین تعداد کشته‌ها را در جاده دارند.
یاسر خالدی مسئول عملیات سالن مرکز مدیریت راههای کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حضور راهداران در ایام نوروز گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۱۲۰۰۰ نفر در راهدارخانه ها حضور داشتند به صورت آماده باش با ۸۲۰۰ دستگاه ماشین آلات مثل برف روب و لودر و .. و ۲۰۰۰ گشت راهداری که بصورت ۲۴ ساعته در جاده های کشور حضور داشته اند.
وی افزود: در طول این طرح نوروزی ۱۷ استان کشور شامل: آذربایجان شرقی و غربی ، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مازندران، همدان و چهارمحال بختیاری متأثر از شرایط جوی و برف و باران بودند و ۱۱۳ محور کشور بارش برف را داشته اند که تعداد ۶۳۰۰ نفر از راهداران با ۴۴۶۰ دستگاه ماشین آلات مشغول برف روبی و راهداری نوروزی و زمستانی بودند و بالغ بر ۷۵۰۰ نفر مسافر را در راهدارخانه های کشور اسکان موقت دادند و بالغ بر ۹۲۰۰ دستگاه خودرو که به دلیل نداشتن تجهیزات زمستانی و نقص فنی در محورهای کوهستانی متوقف شده بودند امدادرسانی کرده بودند و به محلهای مناسب منتقل نمودند.
خالدی همچنین تصریح کرد: با توجه به شدت بارندگی و حجم فوق العاده زیاد بارش ها و حجم ترافیک سطح سرویس دهی راهداران کاهش داشته و گشت های راهداری بدلیل ازدیاد خودروها نمی توانند آنگونه که می بایست ارائه خدمت کنند.
مسئول عملیات سالن مرکز مدیریت راههای کشور خاطر نشان کرد: ضمن تشکر از مردم بابت توزیع زمان سفر و مکان های گردشگری انتظار داریم تا راه را برای خودروهای امدادی باز بگذارند تا بهتر بتوانند ارائه خدمت کنند.
وی تأکید کرد: تعداد راهدارانی که بصورت آماده باش در سطح راهها هستند نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما در مجموع طرح نوروزی ۲٫۵% افزایش تردد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بوده ایم.
خالدی همچنین گفت: سرعت متوسط خودروها در شبکه راهها حدود ۲ کیلومتر افزایش داشته و این بدان معناست که سطح سرویس دهی مناسبی را با همکاری پلیس راه و وزارت راه ارائه کرده ایم .
وی در پایان اظهار داشت: گفتنی است در محورهای منتهی به استان مازندران از طرف استان تهران که عمدتاً ۳ محور چالوس، فیروزکوه و هراز است و از سمت غرب استان مازندران محورهای چابکسر به رامسر و شرق استان مازندران محور ساری به گرگان مجموعاً با انباشت ۴۰۳۴۵۱ وسیله نقلیه در استان مازندران مواجه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.